Laatste nieuws

Presentatie digitaal fotoboek Julianakinderziekenhuis

dinsdag 16 juli 2019


Een operatie is een ingrijpende gebeurtenis. Om kinderen voor te bereiden op een operatie of ingreep heeft het Julianakinderziekenhuis 23 digitale fotoboeken ontwikkeld. Hiermee wordt het voor de kinderen in het ziekenhuis allemaal net wat minder spannend en griezelig.

Vandaag vond na meer dan een jaar voorbereidingen de presentatie plaats van het eindresultaat. Een dergelijk fotoboek is niet zomaar het schieten van wat foto's en maken van een verhaal. De diverse ingrepen en behandelingen moeten nauwkeurig vastgelegd, in beeld gebracht en beschreven worden. Teksten moeten begrijpelijk zijn voor kinderen. Alles moet bekeken worden vanuit pedagogisch en psychologisch oogpunt. Kortom een hele klus. Binnenkort worden de fotoboeken verder geintegreerd in de website van het Julianakinderziekenhuis die momenteel verder vernieuwd wordt.

Maar wat een prachtig initiatief en wat een geweldig resultaat dat er mag zijn! Helemaal geweldig dat dit bijeen gefietst is door de Stichting Den Haag Texel. WIJZIJNRKAVV  steunt Den Haag Texel ook al enkele jaren. Veel vrijwilligers en deelnemers hebben een RKAVV achtergrond.

Wist je dat er in het JKZ zelfs een behandelkamer is met de naam RKAVV? En wist je ook dat het goede doel van onze veiling op 13 december 2019 ook de Stichting Den Haag Texel is en we daarmee dus ook dan weer het JKZ steunen? 

nieuwsgierig, kijk dan snel hier

Presentatie digitaal fotoboek Julianakinderziekenhuis
Presentatie digitaal fotoboek Julianakinderziekenhuis

Je ogen openen voor hetgeen er om je heen gebeurt is wat ik belangrijk vind en herken in RKAVV, en daarom ben ik maatschappelijk partner van RKAVV

Frank van der Wiel

Waarom maatschappelijk partner van RKAVV? In RKAVV herken ik onze eigen missie: een veilige en beschermde werkomgeving creƫren waarin persoonlijke ontwikkeling centraal staat

Peter van Woesik

Als maatschappelijk partner voelt iQbka zich sterk verbonden aan RKAVV en bouwt zo mee aan de toekomst van de club.

Jamie Sprenger

MVO betekent bij ons het leveren van een gezond en eerlijk product met oog voor de consument en zijn leefomgeving. Dat gevoel voor de omgeving vinden we terug bij RKAVV en juist daarom zijn wij maatschappelijk partner.

Mark van der Burg

Mede mogelijk gemaakt door:

  • Goedemiddag!
  • Meere Reclamestudio